صدور مجوز صادرات دام زنده در آذربایجان شرقی

به گزارش تنها پیامک، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صدور مجوز صادرات دام زنده در استان اطلاع داد.

صدور مجوز صادرات دام زنده در آذربایجان شرقی

آقای رحمانی در جلسه آنالیز اصلاحیه شیوه نامه صادرات دام سبک و سنگین در تبریز اهلیت سنجی صادر نماینده را یکی از مراحل صدور مجوز اعلام کرد و گفت: دریافت مجوز صدور دام زنده برای صادرنمایندگانی میسر است که دارای کارت بازرگانی معتبر و مرتبط باشند تعهد ارزی نداشته و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی را به صورت کامل رعایت نمایند.

آقای رحمانی با اشاره به اینکه از هر استان خواسته شده است اندازهی از صادرات دام زنده را که بلامانع است اعلام نمایند، گفت: در این راستا سازمان امور عشایر صادرات 50 هزار راس و معاونت بهبود تولیدات دامی نیز صادرات 20 هزار راس را بلامانع دانستند.

وی اضافه نمود: اتخاذ این تصمیم از سوی وزارت جهاد کشاورزی را به علت شرایط اضطراری و بروز خشکسالی در کشور و راه حلی برای ایجاد تعادل بین قیمت دام زنده و گوشت در بازار دانست و اضافه نمود: باید توجه داشت که صدور مجوز دام زنده مشروط به تعادل بازار و پیشگیری از افزایش قیمت است.

آقای رحمانی مجوز صادرات دام زنده را مختص دام های سبک نر با وزن حداقل 40 کیلوگرم و دام های سنگین نر با وزن حداقل 400 کیلوگرم عنوان و اضافه نمود: مجوز دام زنده در مرتبه اول تنها برای 2 هزار و 500 رأس صادر می گردد و اگر صادر نماینده اهلیت داشته باشد، در مرتبه های بعد این تعداد قابل افزایش است.

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت: صادرات دام زنده می تواند با ایجاد تعادل بین اندازه علوفه و دام، شکاف قیمتی بین گوشت قرمز و دام زنده در بازار را از بین برده و از دامدار حمایت کند.

آقای برنو با اشاره به رغبت کشور های حاشیه خلیج فارس به دام تولیدی در کشور، ساماندهی صادرات دام به صورت قانونمند را ضروری خواند و گفت: با توجه به اینکه در مورد علوفه با محدودیت هایی روبرو هستیم صادرات دام زنده می تواند بین علوفه و دام تعادل ایجاد کند.

وی کاهش قیمت دام زنده علیرغم افزایش قیمت گوشت در بازار را یکی از علل صادرات دام زنده دانست و اضافه نمود: امکان صادرات دام زنده تصمیم بسیار سنجیده ای است که می تواند برای دامدار مفید بوده و از متضرر شدن آن ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بخش گسترده ای از اختیارات تصمیم گیری در مورد صادرات به استان ها واگذار شده است تا بر اساس شرایط موجود در استان تصمیم گیری نمایند.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3081

به "صدور مجوز صادرات دام زنده در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز صادرات دام زنده در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید