غذاهای مالزی که در سفر نوروزی حتما باید امتحان کنید

به گزارش تنها پیامک، وقتی حرف از مالزی به میان می آید، غذا یکی از مهم ترین بخش هایی است که در خصوص این کشور به ذهن ما می رسد. طبع ایرانی ها با بسیاری از غذاهای جنوب شرق آسیا سازگار نیست و بسیاری از هموطنان مان در خصوص غذاهایی که در این کشورها طبخ می گردد، کنجکاو هستند. البته بسیاری از گردشگران عاشق غذاهای مالزی هستند که ترکیبی از غذاهای فرهنگ های مختلف با طعم های خاص و خوشایند است.

غذاهای مالزی که در سفر نوروزی حتما باید امتحان کنید

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

ناسی لماک (Nasi Lemak)

این غذا از برنج پخته شده با شیر نارگیل تهیه می گردد و با ادویه های شیرین و تند سمبل (sambal)، آنچوی سرخ شده، آجیل، چند تکه خیار تازه و تخم مرغ آب پز سرو می گردد. شما می توانید در کنار این، غذاهایی مثل مرغ سرخ شده یا ماهی سرخ شده نیز سفارش دهید تا کنار ناسی لماک نوش جان کنید. ناسی لماک ساده که در برگ درخت موز پیچیده می گردد، فقط نیم دلار قیمت دارد. رستوران Village Park، Ali و Muthu & Ah Hock بهترین ناسی لماک را در مالزی عرضه می نمایند.

ساتای (Satay)

برای طبخ ساتای گوشت را به سیخ می کشند و روی اجاق زغالی می پزند تا طعم دودی به گوشت طعم دار شده بدهد. این غذا با سس بادام زمینی، پیاز خردشده و چند تکه خیار سرو می گردد. مزه بهترین ساتای را می توانید در Medan Sate Kajang و Restoran Sate Kajang Haji Samuri را امتحان کنید. اگر به این رستوران ها دسترسی ندارید، می توانید ساتای های آماده ای که در فروشگاه ها عره می گردد را خریداری نموده و خودتان بپزید.

ناسی کرابو (Nasi Kerabu)

این غذا در اصل متعلق به ایالت کلانتان مالزی است و با عنوان سالاد برنج شناخته می گردد. برنج ناسی کرابو را هنگام پخت با استفاده از گل های نخود پروانه ای به رنگ آبی درمی آورند و با ماهی یا مرغ سرخ شده، نارگیل رنده شده، کراکر ماهی، تخم مرغ، سبزیجات تازه خردشده و سالاد سرو می نمایند. این غذا را با سمبل، سس های خوشمزه و انواع گوشت طعم دار شده مخلوط و نوش جان کنید. بهترین ناسی کرابو را در مالزی می توانید در Kesom Café و غذای دریایی Chun Buri پیدا کنید. این رستوران ها ناسی کرابو را با تازه ترین مواد (که صبح همان روز به دست شان می رسد) طبخ می نمایند.

Char Kway Teow

این رشته های فرنگی برنج سرخ شده با میگوی تازه، صدف ماهی، جوانه لوبیا، چند برش سوسیس چینی، تخم مرغ و گوشت در حرارت بسیار بالا طبخ می شوند و در نهایت غذایی با طعم دلچسب به شما پیشکش می گردد. گاهی برای بهتر شدن طعم غذا به آن تخم اردک اضافه می نمایند. در بعضی رستوران ها این غذا به همراه کیک ماهی سرو می گردد. فروشندگان دوره گرد زیادی هستند که این غذا را می فروشند، به خصوص در Klang Valley و پنانگ. در خیابان Siam Road Char Kway Teow در پنانگ می توانید بهترین char kway teow را نوش جان کنید.

لاکسا (Laksa)

لاکسا یکی از محبوب ترین غذاهای مالزیایی است که حاوی نودل برنجی است که در آب گوشت پخته شده است. هر کسی که به این کشور سفر می نماید، حتما باید این غذای محلی را امتحان کند. بسته به این که به چه چیزی بیشتر علاقه داشته باشید، می توانید از انواع لاکساها با طعم های مختلف سفارش دهید. این غذاها نشان دهنده فرهنگ محلی است. مثلا آسام لاکسای پنانگ که از ماهی تند و ترش تهیه می گردد، مشهور است. یا نیونیا لاکسای ملاکا که با شیر نارگیل خامه ای پخته می گردد، بسیار پرطرفدار است. سراسر مالزی لاکساهای منحصربه فرد خود را دارند و می توانید در هر گوشه طعم متفاوتی از این غذای محلی را بچشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 892

به "غذاهای مالزی که در سفر نوروزی حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

910 کاربر به "غذاهای مالزی که در سفر نوروزی حتما باید امتحان کنید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای مالزی که در سفر نوروزی حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید