فاکتورهای تاثیرگذار بر صنعت گردشگری

به گزارش تنها پیامک، چه مواردی روی صنعت گردشگری اثر می گذارد؟

قطعا برای رشد و توسعه هر چیزی من جمله صنعت گردشگری و رونق دادن به آن باید به فاکتورهای تاثیرگذار بر رشد یا زوال آن آگاهی داشته باشیم. عوامل زیادی در گذر سال ها باعث شده اند که صنعت گردشگری و به تبع آن، عایدی حاصل از این صنعت در کشورمان افزایش یا کاهش یابد. اطلاع از عوامل تاثیرگذار بر این ماجرا علاوه بر مسئولیتی که بر عهده مقامات مسئول قرار می دهد، اطلاعات خوبی به عامه جامعه می دهد و بینش آنها را در این حوزه بالا می برد. بنابراین توصیه می کنیم برای اطلاع از مسائلی که در این زمینه تاثیرگذار می باشند با خبرنگاران همراه باشید.

فاکتورهای تاثیرگذار بر صنعت گردشگری

تغییر در ترکیب جمعیت

ترکیب جمعیت کشورها یکی از عوامل مهم در زمینه توریستی شمار می رود. افزایش جمعیت باعث می گردد که صنعت توریستی احتیاجهای توریستان خود را از نظر نوع محصول و خدمات در سال های آینده مورد توجه قرار دهد. کشورهای دنیاگرد پذیر باید در خصوص سه دسته از مسافران به خوبی بیندیشند و سلیقه ها و اقلام مصرفی آنها را آنالیز نمایند.

افراد 18 تا 34 سال که بزرگ ترین گروه را تشکیل می دهند و به صورت تکی یا گروهی به سفر می فرایند.

افراد سالخورده و کسانی که بیش از 50 سال دارند با توجه به اندازه عایدی و بازنشسته بودن شان، الگوهای مصرفی متفاوتی دارند. این دسته وقت بیشتری برای سفر دارند و می توانند مبالغ بیشتری را صرف سفر نمایند و پس به برنامه ریزی متفاوتی احتیاج پیدا خواهند کرد.

خانواده هایی که مرد و زن کار می نمایند، دارای دو منبع عایدیی هستند و احتمالا دارای فرزند نیز هستند. برای آنها، وجود تسهیلات کافی برای کل خانواده ضروری به نظر می رسد.

از سوی دیگر افزایش نیروی کار زنان، وجود خانواده های یک نفره، زوج های بدون فرزند و خانواده های غیر سنتی در سراسر دنیا، ساختار سفر ها را تغییر خواهد داد.

تغییرات سیاسی

تغییرات سیاسی اثرات زیادی بر صنعت توریستی دارند. پیدایش کشورهای اروپای شرقی و کشورهای مستقل مشترک المنافع باعث شد که کم کم دولت های مردم سالار (دموکراتیک) و سیستم های اقتصاد آزاد ظهور نموده و این امر بر فرایند مسافرت و توریستی در سطح دنیای به طور تدریجی اثر خواهد گذاشت. چین با جمعیتی بالای خود دارای مسافران درون مرزی و برون مرزی است ولی مساله مهم در خصوص این کشور، قابلیت جذب اقتصاددانان سازمان های تجاری و سیاستگذاران کشورهای دور و نزدیک همسایه به این سرزمین می باشد.

مسائل زیست محیطی

تغییرات آب و هوایی و آسیب های ناشی از حضور توریستان تاثیرات مهمی را بر عرضه و تقاضای توریستی در دنیا خواهد داشت. حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و بعلاوه جلوگیری از تهدیدهایی که می تواند هر لحظه جاذبه ها را در معرض نابودی قرار دهند از جمله مسائلی است که باید توجه ویژه ای به آنها نشان داد. ممکن است یک مقصد توریستی به علت عوامل زیست محیطی با بحران جذب توریست روبرو گردد و یا اینکه بیش از ظرفیت خود اقدام به جذب توریست نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2839

به "فاکتورهای تاثیرگذار بر صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکتورهای تاثیرگذار بر صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید