مرغ گرم 15 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود

به گزارش تنها پیامک، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به کاهش تقاضا، هر کیلو مرغ گرم 13 تا 15 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب به فروش می رسد.

مرغ گرم 15 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود

آقای محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده 35 تا 40 هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها 48 تا 50 هزار تومان است.

به گفته او، بنابر آمار در آبان 110 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که طبق اذعان انجمن تولیدکننده جوجه یکروزه در آذر ماه میزان جوجه ریزی به بیش از این رقم می رسد.

یوسفی از توزیع روزانه 5 هزار و 500 تا 6 هزار تن مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه، هر کیلو مرغ 13 تا 15 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در بازار به فروش می رسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه 30 تا 35 درصد ظرفیت صنعت مرغداری غیرفعال است، گفت: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری امکان تولید مرغ تا 180 میلیون قطعه در ماه وجود دارد که در صورت برنامه ریزی صحیح و فراهم شدن زیرساخت ها، امکان صادرات 50 هزار تن مرغ در سال وجود دارد.

او گفت: در شرایط کنونی که با مازاد تولید مرغ در واحدهای مرغداری روبرو هستیم، عرضه مرغ منجمد باید متوقف شود. این در حالی است که همچنان مرغ منجمد در بازار عرضه می شود .

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3112

به "مرغ گرم 15 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ گرم 15 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید