مرمت 17 بنای تاریخی استان فارس با اعتبار 39میلیارد ریال رو به اتمام است

به گزارش تنها پیامک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: طی 9 ماه نخست سال جاری، احیا و مرمت 17 خانه و بنای تاریخی مذهبی در سطح استان، در دستور کار نهاده شد و هم اکنون با بیش از 80 درصد پیشرفت رو به اتمام است.

مرمت 17 بنای تاریخی استان فارس با اعتبار 39میلیارد ریال رو به اتمام است

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری در این خصوص گفت: این اداره کل در راستای عمل به رسالت اصلی خود در چارچوب سیاست های معین شده و به منظور حفاظت، مرمت و احیاء بناهای تاریخی- فرهنگی موجود در استان، 17 پروژه را به صورت پیمانی و امانی فعال نموده است.

این مقام مسئول اضافه نمود: اعتبار هزینه شده این پروژه ها رقمی بالغ بر 39میلیارد ریال است و درحال حاظر تمامی این پروژه ها ازپیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد برخوردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: پروژه ساماندهی و مرمت مجموعه حافظیه و سعدیه، حمام ده باشی، مسجد علی خان اشکنان لامرد، ارگ کریم خانی شیراز، حمام ملابابا کازرون ، خانه سوخکیان داراب، خانه طوفان جهرم ، مسجد آقابابا خان شیراز، مسجد امام علی شاه داعی الله شیراز، مسجد فتح، منزل محمود صفری، منزل فاضل منش، منزل اکبر جوانمردی، مسجد عتیق و خانه پیشه وری در شیراز، از جمله شاخص ترین پروژه های این طرح مرمتی در استان فارس است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 543

به "مرمت 17 بنای تاریخی استان فارس با اعتبار 39میلیارد ریال رو به اتمام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 17 بنای تاریخی استان فارس با اعتبار 39میلیارد ریال رو به اتمام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید