معرفی 5 دره معروف شهر آلماتی قزاقستان

به گزارش تنها پیامک، دره چارین قزاقستان | Charyn Canyon

دره چارین قزاقستان که میلیون ها سال پیش با نفوذ و پیشروی رودخانه ای به همین نام تشکیل شده، بزرگترین دره موجود در کشور قزاقستان است. بعد از عبور از دشت های بسیار عریض و پهناور خارج از شهر آلماتی، پدیدار شدن دره چارین بسیار شگفت انگیز و مبهوت کننده جلوه می نماید. میلیون ها سال طول کشیده شده است تا آب و باد، ماسه های قرمز رنگ دره چارین را به اشکال و سایه های بسیار حیرت آور امروزین در بیاورند. اگر فکر می کنید که آدمی هستید که براحتی تحت تاثیر طبیعت اطرافتان قرار نمی گیرید، به این دره بسیار بزرگ با منظره خیره کننده اش، حتما سری بزنید. در کنار فعالیت هایی چون عکاسی و لذت بردن از تماشای طبیعت پیرامونی دره چارین قزاقستان می توانید از مزایای دیگر سفر به این طبیعت اعجاب انگیز مثل پیاده روی و قایق سواری روی آب های خروشان و نیز جیپ سواری در طبیعت دلنواز این منطقه از قزاقستان لذت فراوانی ببرید. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه شوید:

معرفی 5 دره معروف شهر آلماتی قزاقستان

برای تماشا دره چارین قزاقستان زمان کافی کنار بگذارید

بسیاری از توریستان ترجیح می دهند که در طول اقامت شان در شهر آلماتی، دره چارین قزاقستان را تنها در عرض یک روز بینند. هر چند این سفر، در عرض یک روز امکان پذیر است، ولی رفت و برگشت به منطقه ای که دره در آن واقع است، حداقل هشت ساعت، زمان می گیرد. بنابراین، صرف زمانی کوتاه برای تماشا چنین دره جذابی، خیلی منطقی نیست و باعث می گردد که فرد نتواند از اعجاز این دره شگفت انگیز بهره کافی ببرد. در صورت کوتاه بودن زمان سفر به این دره دلربا، فقط وقت ملاقات از دره قلعه ها نصیب توریست خواهد شد. از این روی، به علاقه مندان طبیعت گردی توصیه اکید می گردد تا برنامه سفر خود به این دره خوش آب و هوا را به سه الی چهار روز افزایش دهند تا لذت وافری از سفر در طبیعت بکر را ببرند. با تغییر برنامه زمانی سفر، شما پیروز خواهید شد تا حداقل سه دره از پنج دره این منطقه را دیده و از طلوع و غروب دل انگیز خورشید کلی حظ ببرید و شب را زیر آسمان ستاره ایی به صبح برسانید. مطمئن باشید که در صورت سفر به دره چارین، هرگز آن را از یاد نخواهید برد.

دره قلعه ها

دره قلعه ها، معروفترین نقطه دره چارین قزاقستان است. وقتی از بالای این دره به ته آن نگاه می اندازیم، صحنه ایی که با آن روبرو می شویم، بسیار گیرا و الهام بخش به نظر می رسد. بالاخص، وقتی که خورشید در پایین افق قرار می گیرد، رنگ دیواره های دره چارین به طوری تغییر می نماید که دیگر، انگار رنگ خود دیوارهای دره نمی باشند. بعلاوه، سنگ های سائیده شده را می بینیم که سایه های عجیبی را بر روی کف دره ایجاد می کنند. افرادی که به کمپینگ و چادر زدن در هوای آزاد علاقه خاصی دارند، می توانند به پایین دره رفته و چادر خود را در یکی از دره های آنجا بر پا کنند.

دره تمیرلیک

بعد از پیشروی به ته دره، که موبسیار حیرت آورد است و فقط با خودروهای چهار دیفرانسیل می توان به این کار دست زد، شما به رودخانه دره تمیرلیک خواهید رسید. معنای واژه تمیر رنگ قرمز است و این دره، قرمزترین دره موجود در منطقه می باشد. برگ های ریخته شده بر کف زمین این دره، برترین بستر را برای بر افراشتن چادر فراهم می نماید. بعد از برپایی چادر، آتش را روشن کنید! برای بچه ها، این دره برترین جا برای بازی کردن است، از آن نظر که پر است از غارهای کوچک و ریز و تاق نماهایی که برای بازی بچه ها بسیار جذابیت دارد.

اندکی محیط اطراف خود را مورد جستجوی بیشتری قرار دهید. خیلی زود متوجه خواهید شد که آبشار کوچکی در نزدیک محل کمپینگ شما قرار گرفته است که برای آبتنی کردن در روزهای داغ تابستان بسیار مناسب است. تخته سنگ های رنگارنگی که در اطراف خود خواهید دید، ممکن است شما را به زمین شناسی بسیار علاقه مند کند. همین طور، شما می توانید از دنبال کردن بزهای وحشی برای عکاسی کردن از آنها بسیار خوشتان بیاید. چنانچه، جزو آن دسته از افرادی می باشید که از چادر زدن خوشتان نمی آید، اصلا نگران نباشید. چرا که در نزدیک شما جایی به نام چوندژا قرار گرفته است که می توانید شب را در مهمانخانه های آن جا بگذرانید.

دره زرد

دره زرد نیز یکی دیگر از چشم مقدارای این منطقه محسوب می گردد. می توانید به پایین دره بروید و از مشاهده دیواره های این دره خوش رنگ لذت ببرید. طبیعت این دره نیز کمی متنوع است و مطمئنا جایی است که آدم در آن احساس آرامش می نماید. گیاهانی مقاوم، به رنگ استپی روشن دارد که زیبایی این دره را چند برابر می نماید. برای پیک نیک کردن نیز منظره دلربایی دارد.

دره بستاماک

خیلی از افرادی که به این منطقه می آیند، بعد سه روز از بودن در این دره خسته می شوند، ولی چنانچه هنوز از سفر خود احساس خستگی نمی کنید، به دره بستاماک، یکی دیگر از پنج دره خوش رنگ و لعاب دار منطقه، بروید. این دره بین دره قلعه ها و تمیرلیک قرار گرفته است و بیش از شش کیلومتر طول این دره است. نکته جالب توجه در خصوص دره بستاماک، تغییر رنگ ممتد آن است. وقتی که بستر رودخانه خشک این دره را پیمایش می کنید، رنگ صخره ها آرام آرام، از رنگ صورتی به پرتقالی تغییر پیدا می کنند.

دره قرمز

دره قرمز که آخرین دره از دره های این منطقه است، بین رودخانه های چارین و چیلیک قرار گرفته است. مثل دره تمیرلیک، رنگ قرمز روشن دیواره های دره، به علت وجود کانی آهن در ترکیب ساختاری سنگ ها است. جنس سنگ دیواره های این دره، آتشفشانی است. در این دره، می توان سنگ بازالت و بقایای فوران آتش فشان را در راستا حرکت مشاهده نمود. اگر قصد دارید که از تمام دره های این منطقه بازدید کنید، اول از همه، یه این دره سفر کنید. چون در سر راه رفتن به دره تمیرلیک واقع شده است و از نظر مقدار و شکلی، نسبت به بقیه دره ها جذابیت کمتری دارد.

منبع: caravanistan.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2814

به "معرفی 5 دره معروف شهر آلماتی قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 دره معروف شهر آلماتی قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید