پرکاربردترین داروی ضد دیابت ایران ساخت شد ، از فراوری چوب های حرارتی در صنعت ساختمان تا افزایش طول عمر دریچه های قلب خبرنگاران

به گزارش تنها پیامک، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

پرکاربردترین داروی ضد دیابت ایران ساخت شد ، از فراوری چوب های حرارتی در صنعت ساختمان تا افزایش طول عمر دریچه های قلب خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

پرکاربردترین داروی ضد دیابت ایران ساخت شد / درمان بیماران با دارو های ایرانی

محمدرضا ریاحی روحی مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهبان شیمی سال، گفت: متخصصان ما با بهره گیری از توان خود توانسته اند دانش لازم برای فراوری 6 محصول دارویی متفورمین هیدروکراید موثر در درمان دیابت نوع 2، سلکوکسیب از دسته دارو های کاهش دهنده التهاب، ضددرد و تب بر، پرگابالین موثر در کاهش عوارض صرع، ویتامین B1، اس سیتالوپرام دارو های موثر بر سیستم اعصاب مرکزی، روان درمانی، ضدافسردگی و مهارنماینده انتخابی سروتونین و دیلیتازم هیدروکلراید موثر در درمان فشار خون بالا را کسب نمایند.

هفته آگاهی از مغز به دور ششم رسید/ برگزاری برنامه های متنوع برای ارتقا آگاهی عمومی

مطالعات در ارتباط با شناخت مغز فرصتی است که اجازه می دهد جامعه درباره پیشرفت های صورت گرفته درباره تحقیقات مغزی همانند پیشرفت در تشخیص بیماری ها، درمان و پیشگیری از اختلالات مغزی نظیر آلزایمر، پارکینسون، اسکیزوفرنی و افسردگی ،اطلاعات و آگاهی بیشتری کسب کند.

زباله های پلاستیکی به گرافن تبدیل می شوند!

بسته بندی های پلاستیکی در همه جا دیده می شوند، از فروشگاه های مواد غذایی تا کیسه های پلاستیکی خرید از جنس پلاستیک هستند و این مواد پلاستیکی به جایی نمی فرایند و تجزیه آن ها در محل دفن زباله صد ها سال طول خواهد کشید. به منظور تسریع در فرایند تجزیه، دانشمندان دانشگاه رایس در حال تبدیل این پلاستیک های دور ریخته شده به مواد غیرسمی و طبیعی هستند. آن ها این کار را با استفاده از یک روش تازه توسعه یافته به نام حرارت ژول فلش انجام می دهند که در آن مواد پلاستیکی تا دمای بسیار بالا به سرعت گرم می شوند.

چوب های حرارتی صنعت ساختمان را متحول می نماید / اقدامی دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یوسف زارع بیدکی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان گرما چوب پارسیان گفت: چوب خام برای نمای ساختمان قابل استفاده نیست و در اثر آب، رطوبت و گرما از بین می رود. بر همین اساس با کوره های دانش بنیان طراحی شده در شرکت و عملیات حرارتی به چوب تا 212 درجه حرارت داده می گردد؛ این کار باعث افزایش مقاومت چوب در برابر گرما، باران، رطوبت و موریانه می گردد.

محققان کشور امکان افزایش طول عمردریچه های بیولوژیکی قلب را فراهم کردند

رسولی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح آنالیز بافت های پریکارد تثبیت شده شیمیایی جهت ساخت دریچه های استنت دار بیولوژیکی؛ تحلیل های بیومکانیکی و مدلسازی گفت: درمان بیماری های دریچه قلب با توجه به نوع و شدت بیماری های قلبی متفاوت است. به طور کلی، هیچ دارویی برای درمان چنین بیماری وجود ندارد. از این رو، تعویض دریچه بیمار با پروتز دریچه های قلبی، اغلب بهترین راهکار است. با توجه به استفاده گسترده از پروتز دریچه های قلبی آئورت، آنالیز این پروتزها از نظر عملکرد زیستی و زیست سازگاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1582

به "پرکاربردترین داروی ضد دیابت ایران ساخت شد ، از فراوری چوب های حرارتی در صنعت ساختمان تا افزایش طول عمر دریچه های قلب خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرکاربردترین داروی ضد دیابت ایران ساخت شد ، از فراوری چوب های حرارتی در صنعت ساختمان تا افزایش طول عمر دریچه های قلب خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید