کاهش 30 درصدی تماشاگران سینما نسبت به تابستان 97

به گزارش تنها پیامک، آی سینما: در حالی که بهای بلیت سینما سال جاری بین 20 تا 30 درصد گران تر شد و حداکثر افزایش قیمت به پردیس های سینمایی تعلق داشت، کل فروش فیلم ها در گیشه تابستان سال جاری حتی به سه ماه تابستان سال گذشته نرسید.

کاهش 30 درصدی تماشاگران سینما نسبت به تابستان 97

از آنجا که بیشتر درآمد گیشه از پردیس های سینمایی به دست می آید، حالا می توان به این نتیجه رسید که سینمای ایران در تابستان سال جاری حدود 30 درصد تماشاگران خود را در قیاس با تابستان سال 97 از دست داده است.

مجموع فروش تابستان سال جاری گیشه تا 27 شهریور به عدد 62 میلیارد و 449 میلیون تومان رسیده، در حالی که در سه ماه تابستان سال گذشته جمع کل درآمد گیشه 62 میلیارد و 589 میلیون تومان بود. حتی اگر در چهار روز باقیمانده تابستان سال جاری مجموع فروش گیشه به عدد سال قبل برسد، با احتساب افزایش 30 درصدی قیمت بلیت می توان به این نتیجه رسید که تعداد تماشاگران فیلم ها در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد کاهش یافته است.

اما اگر فروش گیشه تابستان را با بهار سال جاری مقایسه کنیم، نتیجه ناامید نماینده تر است. مجموع فروش گیشه بهار 98 حدود 113 میلیارد و 578 میلیون تومان بود. فروش گیشه تابستان حدود 51 میلیارد تومان کمتر شده و اگر تعداد تماشاگران را در نظر بگیریم، با افت بیش از 45 درصدی روبرو می شویم.

با توجه به افزایش هزینه های فراوری که سینماگران مدام از آن صحبت می نمایند، وضعیت گیشه هشدار دهنده است. تجربه اکران پاییز در سال های اخیر و ترکیب فیلم های باقیمانده در صف اکران نشانه بهبود وضعیت نیست و احتمالا سال جاری گیشه سینما از نظر تعداد تماشاگر آمار بدی به جا می گذارد.

9410

منبع: آی سینما
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 358

به "کاهش 30 درصدی تماشاگران سینما نسبت به تابستان 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 درصدی تماشاگران سینما نسبت به تابستان 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید