100 هزار میلیارد ریال اعتبار بخش مدرسه سازی در سال آینده است

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در امسال و با مشارکت خیران مدرسه ساز 14 هزار و 700 کلاس درس در کشور احداث و بهره برداری شد، گفت مجموع اعتبارات بخش مدرسه سازی در سال آینده را 100 هزار میلیارد ریال است.

100 هزار میلیارد ریال اعتبار بخش مدرسه سازی در سال آینده است

به گزارش ایرنا، یوسف نوری پنجشنبه در بازدید از مدارس آبادان و خرمشهر اضافه کرد: در امسال 14 هزار و 700 کلاس درس در کشور احداث گشت که برای احداث هر کلاس حدود 10 میلیارد ریال هزینه شد.

وی گفت: 50 درصد طرح های عمرانی درکشور با مشارکت خیران مدرسه ساز به سر انجام می رسند، آنها با از خود گذشتگی موجب علم آموزی دیگران می شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مشارکت پررنگ خیرین مدرسه ساز نبود مقدار احداث مدرسه تازه، نوسازی و بهسازی مدارس را در کشور شاهد نبودیم.

نوری بیان نمود: در سال آینده دولت 28 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های ناتمام خیران مدرسه ساز پیشبینی نموده است و این در حالیست که سال گذشته 23 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه این پروژه ها شده بود.

وی اضافه کرد: اعتبارات حوزه مدرسه سازی در پیوست یک قانون بودجه در امسال 46 هزار میلیارد ریال بود که این عدد در بودجه سال آینده به بیش از 60 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

نوری مجموع اعتبارات بخش مدرسه سازی در سال آینده را 100 هزار میلیارد ریال مطرح کرد و گفت: در این راه احتیاج به همراهی خیران مدرسه ساز داریم تا بتوانیم فضای ایمن را برای دانش آموزان بخصوص در منطقه ها محروم فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش که عصر چهارشنبه برای آنالیز شرایط آموزش و پرورش خوزستان به این استان سفر نموده، روز پنجشنبه، هفت مدرسه خیرساز را در شهرستان های خرمشهر، دشت آزادگان و کرخه افتتاح کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2811

به "100 هزار میلیارد ریال اعتبار بخش مدرسه سازی در سال آینده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هزار میلیارد ریال اعتبار بخش مدرسه سازی در سال آینده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید