30 درصد از اتوبوس های بخش خصوصی فعال نیست

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- معاون شهرداری تهران باتوجه به اینکه 30 درصد از اتوبوس های بخش خصوصی، فعالیت نمی نمایند، گفت: اگر مصوبه شورای شهر در چهار ماه آینده اجرا نشود شرایط برای همه سخت تر خواهد شد.

30 درصد از اتوبوس های بخش خصوصی فعال نیست

به گزارش خبرنگاران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه آیین رونمایی از نخستین قطار ملی مترو، ضمن اشاره به افزایش 85 درصدی عمق داخلی سازی، گفت: این اقدام نشان می دهد که صنعت داخلی ایران می تواند خودکفا و اشتغال زا باشد. ساخت یک رام قطار ملی نشان داد که می توان احتیاج سایر مترو های کلانشهر های کشور را به جز تهران که احتیاج به دو هزار دستگاه واگن دارد را برطرف کرد.

وی تأکید کرد: پس از دریافت مجوز ها و تأییدیه های بین المللی که در دستور کار 4 ماه پیش روی مدیریت شهری قرار گرفته است، دولت و شهرداری ها باید بتوانند سفارش لازم برای انبوه سازی قطار ملی را داشته باشند.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به قرارداد 105 دستگاهی واگن مترو، گفت: امید است که دولت 420 دستگاه واگن از محل دو هزار دستگاه واگنی را که برای کلانشهر ها وعده داده بود، به انتها برساند. 630 دستگاه واگن سهم تهران بود که قرارداد آن با چین منعقد شد، اما در سه سال گذشته هیچ اتفاقی برای آن رخ نداد.

وی اضافه نمود: اگر قرارداد خرید 420 دستگاه واگن با قرارداد قطار ملی تنظیم گردد، احتیاج های مدیریت شهری تاحدودی برطرف می گردد و از آن طرف هم صنعت واگن سازی در کشور رونق خواهد داشت.

هاشمی درباره اوراق مشارکت 1398 و 1399، شرح داد: حدود 420 میلیارد تومان از اوراق مشارکت 1398 باقی مانده است. اگر بانک رفاه این مبلغ را پیش از سال 1400 به مدیریت شهری تحویل می داد، چهار ایستگاه مترو به بهره برداری می رسید و متأسفانه بانک رفاه، وثیقه های شهرداری تهران را به عنوان سند قطعی زدن قلمداد می نماید. سخت گیری های بانک رفاه به میزانی زیاد است که مدیریت شهری نتوانست در مجموع 12 ایستگاه مترو را افتتاح کند و تنها 9 ایستگاه سال گذشته افتتاح شد.

وی گفت: با معرفی املاک جدید به بانک رفاه، امید است که هرچه سریع تر پول به حساب شهرداری واریز گردد.

هاشمی توضیح داد: 1859 میلیارد تومان از اوراق مشارکت 1399 برای مترو تهران و 450 میلیارد تومان برای اتوبوسرانی با عاملیت بانک شهر نهایی شده است. همچنین کوشش می گردد که 300 میلیارد تومان برای واگن تهران دریافت گردد.

وی اضافه نمود: در مجموع 2600 میلیارد تومان می تواند تمامی اهداف مدیریت شهری در مترو و اتوبوسرانی تأمین کند و امید است که این اقدامات تأثیر مثبتی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برطرف خطر از شهروندان داشته باشد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرا و اعمال نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس و مترو گفت: تمامی نرخ گذاری ها درخصوص تاکسی، اتوبوس، مترو، پارک حاشیه ای و طرح ترافیک در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده و به موقع به تأیید فرمانداری، استانداری و وزارت کشور رسیده است. تاریخ اجرای افزایش قیمت ها نیز از یکم اردیبهشت 1400، خواهد بود و به هیچ عنوان این مصوبات تغییر نخواهد یافت.

وی توضیح داد: معیشت رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی به شدت دچار مشکل است و مدیریت شهری اجازه ندارد حقوق رانندگان را کاهش دهد.

هاشمی با اعلام اینکه حدود 30 درصد از اتوبوس های بخش خصوصی به علت درآمد های پایین، فعالیت نمی نمایند، اضافه نمود: توافق استانداری و شهرداری و ... این است که اعمال افزایش نرخ حمل ونقل عمومی از یکم اردیبهشت 1400 باشد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر در حمل ونقل عمومی تحت حمایت دولت قرار نگیرد و نباشد، شرایط برای همه سخت تر خواهد شد، گفت: حمایت های دولت در چهار ماه گذشته قابل تقدیر و امید است که سال 1400، سال توسعه بیشتر حمل و نقل عمومی تهران باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1597

به "30 درصد از اتوبوس های بخش خصوصی فعال نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد از اتوبوس های بخش خصوصی فعال نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید