شروع عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران/لرستان نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از شروع عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401 اطلاع داد.

شروع عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401

حسین گودرزی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم شهرستان دورود سدماربره بوده که 17 سال پیش تخصیص آب به آن داده شده ولی متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: پیرو سوال اینجانب از وزیر نیرو مبنی بر علل تاخیر 17 ساله وزارت نیرو در شروع عملیات اجرایی این سد قرار است در سال 1401 عملیات اجرایی آن شروع گردد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب پایدار، کشاورزی و صنعت شهرستان دورود از اهداف احداث این سد است.

گودرزی اعلام کرد: مطالعه تکمیلی و احداث سد ماربره در جدول 20 بودجه سال 1400 نهاده شد و ابلاغ شده است.

وی مطرح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در کشور ایجاد این سد در لرستان و شهرستان دورود ضرورت دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه معیشت مردم لرستان به کشاورزی وابسته بوده احتیاج است برای این خصیصه آب تامین گردد تا علاوه بر ایجاد رونق مالی در لرستان نقش مهمی در فراوری محصولات کشاورزی در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، سد ماربره از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود بر روی رودخانه به همین نام ماربره که از نوع خاکی با هسته رسی و تخصیص 26 میلیون متر مکعب به منظور تأمین آب شرب پایدار این شهرستان احداث خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2824

به "شروع عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی سد ماربره در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید