خراسان جنوبی؛ استانی با بیشترین نرخ فراوری گرد و غبار ، اعتبارات تداوم یابد

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیشترین نرخ فراوری گرد و غبار در کشور را در خراسان جنوبی داریم و در این راستا تداوم اعتبارات این حوزه ضرورت دارد.

خراسان جنوبی؛ استانی با بیشترین نرخ فراوری گرد و غبار ، اعتبارات تداوم یابد

حسن اکبری، امروز شنبه 9 بهمن در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به چهار چالش اصلی محیط زیست اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش ها محیط زیستی در خراسان جنوبی فرسایش تنوع ژنی است که به دلیل فعالیت انسانی و شکار بی رویه اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگاران، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل سابق محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان ما نزدیک به 30 درصد تنوع زیستی کشور را در خود جا داده است، ادامه داد: متأسفانه بعضی از گونه های جانوری در معرض خطر انقراض قرار دارند.

اکبری با اشاره به اینکه موضوع گرد و غبار و مشکل آب از دیگر چالش های اساسی است، اظهار کرد: تقریباً بیشترین نرخ فراوری گرد و غبار در کشور را خراسان جنوبی داریم و در این راستا تداوم اعتبارات این حوزه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: چالش دیگر خراسان جنوبی موضوع مدیریت پسماندها است که چهره زیبا و بکر استان را تحت تأثیر قرار داده است؛ البته در کنار چالش ها باید ظرفیت ها و پتانسیل های استان را نیز به خوبی بشناسیم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توصیه ویژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر این است که کارها را با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و با نگاه علمی به پیش ببریم تا محیط زیست کمترین آسیب را ببیند.

اکبری اضافه کرد: نگاه سیستم مدیریت نو سازمان حفاظت محیط زیست کشور مانند نگاه خود دولت سیزدهم بر توجه به مشارکت مردم در حفظ محیط زیست، مردم داری، روحیه انقلابی و پاک دستی است.

وی با تقدیر از فعالیت و همکاری رسانه ها در راستای فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست، گفت: رسانه ها بیش از حد انتظار با مجموعه محیط زیست خراسان جنوبی همکاری کردند و در موضوعاتی چون فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، بیان حساسیت ها و نقد سازنده ما را کمک کردند.

حسن اکبری آبان سال جاری با حکم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی این سازمان منصوب شد و اسدالله حاتمی که ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های بیرجند و طبس را در سوابق مدیریتی دارد به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2744

به "خراسان جنوبی؛ استانی با بیشترین نرخ فراوری گرد و غبار ، اعتبارات تداوم یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی؛ استانی با بیشترین نرخ فراوری گرد و غبار ، اعتبارات تداوم یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید